Przejdź do głównej zawartości

Białe plamy na blacie stołu lakierowanego...

Chciałbym się podzielić z Wami informacją, jaką otrzymałem od Pani Doroty, uczestniczki mojego szkolenia z materiałoznawstwa dla sprzedawców mebli. Pani Dorota postanowiła sprawdzić, czy metoda usuwania białych plam i kółek z powierzchni lakierowanej opisana w części I wpisu, dotyczącego mebli lakierowanych i olejowanych, o której mówię również w czasie mojego szkolenia, rzeczywiście działa.


Fot.1 Blat stołu przed usunięciem plam

Białe plamy i kółka na powierzchniach lakierowanych powstają od wody i alkoholi wysokoprocentowych. Często określamy je jako pochodzące od gorących szklanek, kubków itd.

Pani Dorota po szkoleniu napisała:

Witam, tak jak obiecałam na szkoleniu, przesyłam informacje na temat usunięcia plam z mojego stołu. Nie ukrywam, że musiałam się troszkę uzbroić w cierpliwość ale dzięki wielkie, poskutkowałoŸ˜ƒ. W załączniku przesyłam zdjęcia mojego stołu przed i po metodzie żelazko, ściereczka i odrobina wody. Wiadomo ma swoje lata i widać ślady zarysowania. Ale najważniejsze, że nie ma tych okropnych plam. Będzie mi miło jak wykorzysta Pan moje zdjęcia do dalszych szkoleń.
Serdecznie pozdrawiam
Dorota ... (nazwisko i miejsce usunąłem, gdyż nie mam pewności, że autorka sobie tego by życzyła)

Bardzo dziękuję za przesłanie zdjęć oraz upoważnienie do ich wykorzystania. Poniżej zdjęcia, które zostały dołączone do wiadomości.

 

Fot.1,2,3 Blat z kółkami i białymi plamami (przed operacją usunięcia przy pomocy żelazka, szmatki bawełnianej oraz odrobiny wody)


Fot.4,5 Ten sam blat po operacji usunięcia kółek i plam.

Komentarze

  1. Potrzebujemy do tego żelazko, szmatkę bawełnianą oraz blat lakierowany , na którym znajdują się białe plamy po wodzie lub alkoholu. Żelazko należy podgrzać do temperatury odrobinę powyżej dwóch kropek. W trakcie prasowania plam można delikatnie podnosić temperaturę, gdyby nie było efektów. Trzeba robić to jednak ostrożnie, bo po przekroczeniu temperatury topnienia lakieru, może nam sie pojawić "przebłyszcz" w kształcie żelazka. Plamy znikną ale "przebłyszc" zostanie. Tego nie można usunąć bez ingerencji w lakier.
    Na plamach rozkładamy bawełnianą szmatkę. Spryskujemy ją delikatnie w miejscach plam i prasujemy. Po każdym pociągnięciu żelazka sprawdzajmy, co się dzieje.
    Plamy znikają.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za radę. Dzięki Wam uratowałam mój stół. Kilka sekund i problem zniknął 👍

      Usuń
    2. Ja też, jeszcze nie całkiem ale jest duża różnica

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna rada. Przez prawie miesiąc patrzyłem na te plamy a wystarczyło użyć żelazka przez 5 do 7 sekund i po plamie. Dzięki za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Będę próbować w weekwnd bo mój stół woła o pomste do nieba

      Usuń
  5. Genialne!!!właśnie usunęłam plamę z nowiutkiego stołu na którym postawiłam gorącą kawę. dziękuję bardzo za dobre rady

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie udało mi się usunąć Waszym sposobem wielką, białą plamę, którą niechcący zrobiłam na pięknym stole, niedawno odnowionym własnoręcznie przez mojego męża. Nie będzie rozwodu! ;p kocham internet! Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Białe ślady znikają, ale na jakieś 10 sekund. Potem znowu wychodzą (a nawet jest ich więcej).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej niemożliwe. Mamy tu do czynienia z lakierem? Metody dotyczy wyłącznie powierzchni lakierowanych, o czym piszę w tekście.

      Usuń
  8. To jakaś totalna bzdura. Z malutkiej plamki mam 4 razy większa też Biała. To nie działa. Zniszczyłam piękny stół. Przez głupotę czytając cudze nie sprawdzone rady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mógłbym poprosić o zdjęcie stołu z tą powiększoną plamą? Zechciałaby Pani je udostępnić? Czy stół jest drewniany lub fornirowany i lakierowany? Tak jak opisuję metoda dotyczy wyłącznie powierzchni lakierowanych. Metoda ta była wielokrotnie sprawdzona. Z niecierpliwością czekam na zdjęcia. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Super.Super. żelazko temp. na 2 kropki+ wilgotna szmatka bawełniana i krótko 2 razy żelazkiem. Wynik super - ława jak nowa. Czary

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej mi sie zdarzyło to samo . Zasamrowalam balsamem to miejsce i polozylam termofor. Efekt zasakujacy bardzo ladnie sie wyrownal koloryt . Zobaczymy jak bedzie rano . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesli moge prosic o jakas porade. Moj blat jest chyba juz nie do uratowania. Probowalam zelazko, oliwe i olej lniany z sola. Nie wiem dokladnie po czym zostaly te plamy moze cos goracego albo alkohol. Chetnie dolacze zdjecie ale nie wiem jak. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o kontakt poprzez mail, dostępny w profilu.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Są do tego płyny specjalne na bazie oleju lnianego lub alkoholu w zależności od rodzaju lakieru. Jak macie poważne meble to babcine sposoby sobie darujcie

      Usuń
    3. Proszę o więcej informacji na temat nowoczesnych sposobów radzenia sobie z białymi plamami. Myślę że część osób byłaby zainteresowana. Proszę też o informację tylko na temat sprawdzonych osobiście metod. Bez zapożyczeń i jedynie reklam preparatów. Jeśli preparaty te są osobiście sprawdzone, proszę podać ich nazwy. Pozdrawiam

      Usuń
  12. Dziękuję bardzo za poradę. Prosty sposób i naprawdę skuteczny- ława uratowana. Żałuję tylko że nie zrobiłam zdjecia przed i po dla niedowiarkow

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuję :) Ciemny stół po krótkiej chwili z wilgotną szmatką i żelazkiem - bez śladu białej plamy straszącej od roku. Magia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czym mogę wyczyścić blat stołu bawaria firmy BRW na stole są odbarwienia odcien jakby fiolet na stole z obrusem stal wazon i juz jest slad odbarwienia ogólnie cały blat jest w plamach jakby od słońca wygląda to ohydnie prosze o jaka rade co z tym zrobic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według producenta BRW, blat stołu wykonany jest z płyty fornirowanej lakierowanej. Dlatego też plamy po wodzie i alkoholu można usunąć w sposób opisany w tym poście. Wyblaknięcia pochodzące od słońca niestety nie da się usunąć tą metodą. Proszę sprawdzić, Jeśli plamy będą znikały, pochodzą od wody. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Jeśli to rzeczywiście lakierowany fornir, a plamy nie pochodzą od wody lub alkoholu, to pojawia się problem. Niestety inne przebarwienia, pochodzące od słońca lub chemii, lub nadmiernego tarcia, można usunąć jedynie szlifując lakier i nakładając bejcę i kolejną warstwę lakieru. W warunkach domowych trudne do zrealizowania. Należy się też upewnić jak wykonana jest powierzchnia robocza blatu, bo w opisie programu Bawaria pojawia się informacja, że korpusy mebli pokryte są folią finisz. To rodzaj papieru, który może być impregnowany. Opisy bywają nieprecyzyjne. Możemy w nich przeczytać, że blat jest fornirowany. Gdyby jednak był oklejony folią finisz, pozostaje tylko delikatnie zwilżona szmatka. Proponuję sprawdzić metodę z żelazkiem. Nawet przy folii finisz nie wyrządzi szkody. Jeśli nie zadziała, plamy mają inne źródło a ich usunięcie możliwe będzie wyłącznie przy bardzo inwazyjnych metodach.

      Usuń
  15. Właśnie zrobiłem jak było zalecane. Plama została usunięta. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry, u mnie ten sposób nie zadziałał:(
    Może są inne sposoby?

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy jest Pan w stanie ocenić jak wykonana jest powierzchnia Pana stołu, na którym nie zadziałał opisany sposób usuwania białych plam? Chodzi o to, czy jest to lakierowane drewno lub fornir?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak usunąć plamy pochodzące od żelazka? Położyłam na stole ręcznik i przeprasowałam na nim apaszkę. Powstały białe, matowe plamy. Stół drewniany, lakierowany. Czy da się to jakiś naprawić, czy już tylko szlifowanie i lakierowanie od nowa?

      Usuń
    2. Podpinam się pod powyższe pytanie. Z góry dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
  18. A czy można usunąć plamy powstałe właśnie przez prasowanie na stole? W nonszalancji swojej położyłam na stole ręcznik i wyprasowałam na nim apaszkę... ręce mi opadły jak zobaczyłam co zrobiłam. Białe plamy, jakby wybarwiony, zmatowiony lakier. Czy da się to jakiś uratować? Czy już tylko szlifowanie i lakierowanie na nowo? Stół drewniany, lakierowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry również potrzebowałbym rady jak usunąć plamy po prasowaniu na drewnianym stole

      Usuń
    2. Tak jak powstaly czyli pracujac po np. Ręczniku bawelnianym :) Jak to mówią, lecz się tym czym się strułeś ;) A tak serio, bałem się tak zrobić, że pogorsze sytuacje ale po kilku chwilach od przeprasowania, plamy zniknęły :)

      Usuń
  19. Dziekuje za rade! Tez bylo blisko rozwodu😉

    OdpowiedzUsuń
  20. Siemka ! Dzieki za poradę. Rewelacyjna metoda. Stół lakierowany , po zabiegu jak nowy. Działa w 100% tylko trzeba się trzymać wskazówek. Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam u mnie nie od wody ani alko tylko od gorącej pizzy czy jest szansa by moją skrzynię/stolik stojacy w salonie jakoś uratować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie testowałem. Może ktoś inny się wypowie? Lakierowany? Od temperatury, czy tłuszczu?

      Usuń
    2. Wydaje się że to od temperatury, bo pudełko było suche(w sensie nietłuste od dołu). Co do tego czy lakierowany to ciężko mi określić jest na nim jakiś połysk nie "gołe" drewno. Mogę podesłać zdjęcia, ale nie widzę gdzie mogę je wkleić.🤔

      Usuń
  22. Bardzo dziękuję za informację o tym sposobie ratowania lakierowanyxh mebli. Blat w kuchni uratowany! Sposób sprawdził się idealnie. Po plamie od gorącego garnka nie ma śladu. Żelazko, siereczka i woda + 15 min. i na blacie nie ma śladu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wiem czy robię coś źle ale plamy na chwilę znikły po czym pojawiły się spowrotem

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja cię kręcę!. Stół drewniany, dębowy, lakierowany. Z 10 plam po szklankach. No i jedna wielka plama wielkości talerza od zostawionej gorącej pizzy. Szukałem stolarza, który mi zedrze lakier, dośc twardy. Stół warzy z pól tony, wiec marnie to widziałem, aby zawozić tak cięszki stół do stolarza. Byłem załamany. Odnalazłem to formum. Pomyślałem a co mi am i tak gorzej nie będzie wyglądał. 10 min trwało wszystko, nie ma żadnej plamy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Problem z pozoru podobny, lecz nie identyczny.
    Stół wysoki połysk, biały..
    2 godzinne prasowanie na stole na kocu .
    Rezultat - biały blat zrobił się różowy w kratkę.
    Głupota, tak wiem..
    Czy jest możliwa naprawa takiego blatu, czy tylko polerka i nowe lakierowanie ?
    Czy istnieje cień szansy, że można zrobić to bez zakładu stolarskiego/lakierniczego ?
    Mogę załączyć zdjęcia.

    Gorąco proszę o podpowiedz czy opisywane wyżej sposoby sprawdza się w takim wypadku?

    OdpowiedzUsuń
  26. Bałem się użyć żelazka, żeby nie wtopić struktury szmatki w lakier. Użyłem suszarki. Trwało to około minuty, dysza suszarki blisko powierzchni blatu. Jeśli suszarka jest bardzo mocna to lepiej zacząć ogrzewać z większej odległości i powoli. Miałem mnóstwo plam, rozlane i po kubkach. Wszystko zniknęło. Lakier pozostał nieuszkodzony.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobry sposób, polecam.
    Kuchenna sucha szmatka do wycierania naczyń. Żelazko 1600W na połowę mocy. Krótko przeprasowane 3 razy.
    Stół dębowy, ciemny, lakierowany.
    Po sylwestrze ani śladu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jeśli ma być komfortowo, to co ma się znaleźć w siedzisku kanapy? A jeśli ma być tanio... a jeśli trwałość siedziska jest najważniejsza...?

Pianki poliuretanowe. 1. Pianka tapicerska poliuretanowa (PU, PUR) typu T Fot.1 Skład pianek typu T. Pianki typu T powstają ze spieniania ropopochodnego poliuretanu. Pianka ta może mieć różne kolory, zależnie od użytego barwnika. Jest podstawową pianką stosowaną w meblach tapicerowanych. Jej najważniejszą cechą jest gęstość. To ta cecha decyduje o przydatności oraz o zastosowaniu konkretnej pianki. Oznaczenie gęstości jest jednocześnie częścią symbolu pianki. Dla przykładu pianka T30 oznacza piankę tapicerską poliuretanową o gęstości 30 kg/m3.  Jeśli weźmiemy kostkę (sześcian), której krawędzie będą miały długość 1m x 1m x 1m, to kostka ta będzie ważyła 30 kg. W przypadku pianki T35, kostka będzie ważyła 35 kg a w przypadku pianki T25, ta sama kostka będzie miała wagę 25 kg. Jest to dość ważne, ponieważ producent kupując piankę, płaci za kilogramy. Można to zinterpretować w ten sposób, że kupując taką samą objętość pianki T25, zamiast T35, producent zaoszczędzi równo

Jak to możliwe, że folia PET tak skutecznie udaje Akryl? Czy folia PCV rysuje się, czy nie?

Dzisiaj kolejne okleiny oraz ich właściwości ważne dla użytkowników oraz sprzedawców mebli.... •        Folia PCV Folię PCV możemy spotkać również pod nazwami  folia termoelastyczna lub membranowa. Wykonana jest z polichlorku winylu (związek ropopochodny). Jej zadaniem jest, jak mi się wydaje, imitowanie lakieru na frontach i elementach wykonanych z MDF. Ponieważ folia ta jest elastyczna, doskonale nadaje się do wypełniania frezów i zaokrągleń. Fot.1 Wypełnione frezowania w MDF folią PCV Fot.2 Frezowanie we froncie z MDF oklejone folią PCV W elementach meblowych rozpoznamy ją po sposobie oklejenia obrzeży. To jedyny rodzaj okleiny, który pokrywa powierzchnię elementu meblowego oraz wszystkie jego krawędzie.    Fot.3 i 4 Na zdjęciach widać jak folia PCV okleja powierzchnię płaską oraz wszystkie krawędzie (fotografia z prawej ze strony http://www.marex.pl/) Możliwe jest to dzięki technologii nakładania folii termokurczliwej. Strona „lewa” elementu